søndag den 28. juni 2009

Skifter tilbage til Google, efter Bing


Microsoft har fornyelig lanceret deres søgemaskine Bing, som erstatteter deres gamle "Live Search". Bing har fået meget ros og jeg har også set en masse eksempler på hvor den er meget snart. Derfor prøvede jeg at skifte til den og ignorerede de lidt kedelige søgeresultater den kom med i starten - den skulle jo have en chance.

Nu, nogle uger senere, hvor jeg har brugt Bing som min primære søgemaskine er jeg desværre kommet til den konklusion, at den ikke er bedre eller på lige fod med Google. Med Google kan jeg være ret sikker på, at hvis et relevant søgeresultat ikke er blandt nogle af de første resultater, så skal jeg lave en ny søgning. Med Bing kan det godt være at du skal kigge længere ned af listen, før du finder det rigtige - også selv om det er søgeresultater, som burde give mig selv. Søger man f.eks. efter .net framework med Bing, kommer downloadlinket ikke som det første, men det gør det hos Google. Man kan spørge sig selv om jeg ikke bare er for forvendt med resultaterne, men det mener jeg ikke. Google har jo bevist at man godt kan finde det rigtige med det samme / øverst på listen, så hvorfor skulle jeg bruge en søgemaskine, som ikke kan gøre dette?

Derfor skifter jeg min standard søgemaskine tilbage til Google. Jeg håbede dog at der var nogen, som måske kunne få mig til at skifte væk fra Google, da jeg mener at Google ikke behøver at have en så stor markedsandel, som de har.

(Billed taget herfra)

Ingen kommentarer: