mandag den 20. juli 2009

Aircon igennem vinduet..

For en månedstid siden, købte jeg en one-unit aircondition. Denne har et rør, hvor den puster alt det varme luft ud - hvilket skal være ud i naturen. Der følger, som beskrevet på mit tidligere blogindlæg, noget udstyr til at sætte i et vindue. Mit problem er at jeg ikke kunne bruge nogen af de nemme løsninger, så jeg måtte lave noget selv.

Derfor lavede jeg (i samarbejde med min onkel) en plade, med et hul i, som passede i et åbent vindue. I hullet sidder et af de stykker monterings plast, som fulgte med airconditionen og som er beregnet til lige netop denne opsætning.

Se billederne her:

Indefra: Vinduet er heldigvis indrettet, så man kan sætte en plade i det, uden at skulle lave noget avanceret.


Udefra: På det medfølgende monteringsstykke, er der også et låg. Jeg tvivler på at jeg kommer til at bruge det, da planen er at hele pladen tages ind, når airconditionen ikke skal bruges.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Smart løsning - tror jeg forsøger noget lignenede selv.

Tak for hurtigt svar.