tirsdag den 1. december 2009

Ny verserion af Handbrake

For en uges tid siden, kom der en ny version af programmet Handbrake. Dette er et opensource program til at konvertere video til MPEG4 / h.264. F.eks. konvertingering af din DVD samling til h.264, så det hele kan ligge på din netværksharddisk.

Den nye version er kommet efter lang tids udvikling og indeholder også mange rettelser, nogle nyheder, ændringer og forbedringer. Det ting jeg bedst kan lide i den nye version er en mere pudset brugerflade, færre "presets", hurtigere og bedre konvertinger... og til sidst mit favorit: bedre video-lyd synkonisering. Sidstnævnte oplevede jeg en del gange var et problem og faktisk var grunden til at jeg var ved at skifte væk fra Handbrake.

De første par test med nogle af de film, som ellers havde problemer med synkronseringen, ser ud til at virke fint. Så nu tror jeg bare at jeg skal i gang med få lagt nogle film over på netværksharddisken til når mediecenteret er klart.

Handbrake kan hentes fra handbrake.fr.

Ingen kommentarer: