lørdag den 19. september 2009

Adobe Flash og McAfee

Jeg fik installeret seneste version af Firefox (3.5.3), som efter installationen, fortalte mig, at jeg havde en gammel version af Flash.

Derfor valgte jeg at trykke på deres link, for at hente seneste version af Flash. Her blev jeg præsenteret med dette skærmbillede:



"Free McAfee Security Scan (optional).

Først tænkte jeg "nej tak til McAfee", men med en størrelse på 0,8 MB, var det jo nok ikke så slemt. McAfee plejer at lave noget professionelt antivirus (som jeg dog ikke vil have), men når det nu ikke fylder mere, ville jeg godt se hvad det var.

Efter installationen kom der et ikon, som tilhørte McAfee, på mit skrivebord. Det prøvede jeg at køre og fik så denne besked:



Så alt hvad McAfee gjorde var at kontrollere at jeg rent faktisk havde noget antivirus installeret (Microsoft Forefront), men jeg fik alligevel lige et link til "McAfee-beskyttelse".

Altså blot en reklame for McAfee - som absolut skulle installeres på ens computer. Jeg var måske også naiv i at tro, at de rent faktisk ville udføre en service gratis or mig.

Ingen kommentarer: