søndag den 24. januar 2010

iTunes konverting/importing problem

Jeg sad her til morgen og ledte efter en løsning til, hvorfor jeg ikke kunne convertere mit Radiohead album In Rainbows i iTunes. Grunden til, at jeg ville gøre dette, var at HVER GANG jeg synkroniserede min iPhone med iTunes, opdaterede iTunes de 10 numre over på min iPhone. Jeg forsøgte også, at fjerne musikken helt fra iTunes, men stødte så ind i det problem, at jeg ikke kunne importere det tilbage til iTunes.

Under selve konvertingsprocessen, var problemet, at jeg fik fejlbeskeden:
Error occurred while converting the file 'xxx'. An unknown error occurred (-50)
En søgning på nettet, blev jeg ikke ret meget klogere af, ud over, at jeg ikke var den eneste. Derfor begyndte jeg at søge på mit problem, med at importere musikken ind i iTunes igen. De to problemer kunne meget nemt være forbundet. Så efter endnu mere søgning, fandt jeg problemet: iTunes kunne ikke forstå alle ID3-tag informationerne. Med programmet Mp3tag, fjernede jeg alle ID3-tag informationerne og voila - musikken importede fint og kunne blive konverteret til AAC.

Endnu en særhed i iTunes - det lykkedes mig jo på et tidspunkt, at importere de selv samme MP3 filer ind i iTunes. Og nu bliver de heller ikke hele tiden opdateret på min iPhone.

Ingen kommentarer: