søndag den 22. august 2010

Copenhagen Suborbitals

Et projekt jeg har hørt og læst lidt om før, er lige kommet ind i mit søgelys igen. Det er gutterne bag Copenhagen Suborbitals, som snart skal affyre en raket ud i rummet. Hvad der gør dette projekt endnu fedt, er det faktum, at de vil gøre det med en person om bord! Nå hvad så - det er der blevet gjort i mange år hos Nasa... Ja, men det her bliver gjort privat det her. Og for lige at gøre det lidt sejere, så har de selv konstrueret en affyreingsrampe, som er en flydende platform. Denne platform skal trækkes ud i Østersøen, af en ubåd, som de også selv har bygget.

Jeg synes at det er for vildt!

Besøg deres hjemmeside, hvor du kan læse information om projektet og se massere af billeder og video. Hvis du synes det er lige så fedt som jeg, så synes jeg, at du skulle donere nogle penge til dem. De får en masse støtte fra firmaer, som giver dem materialer, men de har stadig brug for penge til, at kunne arbejde fuld tid på projektet.

Ingen kommentarer: