søndag den 1. august 2010

StarCraft II priser

Tænkte, at jeg godt kunne tænke mig, at prøve StarCraft II. En søgning på Steam, viste at det ikke fandtes her. Battle.net drives af Blizzard, hvor man har mulighed for at købe og downloade deres spil. Deres pris: 59,99 Euro. Det koster de andre store spil også på lanceringsdagen. Prisen hos Elgiganen: 249 kroner eller ca. 34 Euro.

Hvad? Hvorfor skal det koste næsten dobbelt pris, at downloade i stedet for at købe det i en fysisk butik? Jeg er godt klar over, at det er 'nemmere' at downloade spillet, men det tager sin tid (har læst 7,5 GB) og der kunne jeg godt nå over i den lokale Elgigant (andre har den nok også til denne pris) og købe det. Bevares, spillet er ikke på lager hos Elgiganten nu, men det kommer det.

Dette er dog ikke nyt, da jeg også valgte at købe Modern Warfare 2 i en butik, hvorefter jeg tog hjem og skrev CD-KEY ind i Steam, som så downloadede (og patcher) spillet helt automatisk.

Men så længe nogen vil betale overpris, så kan de tjene det ekstra. Jeg synes bare at det er noget svineri.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg kunne ikke være mere enig.
Der er i den grad moralsk forkasteligt at man i denne CO2-bevidste verden ikke gør noget for at få afskaffet de fysiske medier, og dermed også hele trykkeri/transport økosystemet bagved.