søndag den 2. november 2008

IKEA Dave

IKEA laver jo mange møbler og for nyelig har jeg fået mig en "Dave". Det er et laptop bord, man kan bruge ved f.eks. sofaen eller andre steder hvor det kunne være praktisk at have et bord, som kan er lille og kan række ind over der hvor man sidder.

Bordet har 2 indstillingsmuligheder, hvor den ene er højden og den anden er at man kan vippe bordpladen. Højden justeres ved at dreje på et spænde, som bevæger sig ind og ud på en skrå flade i stangen. Dette gør at man ikke kan løsne højden ved et uheld og bordet så falder ned til laveste højde. I stedet falder højden hele tiden når man drejer. Skal højden op, hives det op i den højde man vil have og spænder så til. Anderledes er det med at stille bordpladen på skrå, hvor man kun har mulighed for at sætte den til at være flad eller skrå - ingen mulighed for at sætte hvor skråt man vil have det. Det er dog også en god skrå indstilling hvor min laptops gummifødder sagtens kan holde fast.

Bordet vakler lidt, men ikke noget som jeg bliver nervøs eller irriteret over. Det er jo en spinkel konstruktion, hvilket også gør at bordet er let at flytte rundt på. Jeg regner med at det bliver et bord jeg skal beholde i lang tid.

Det fås i sort, hvidt og blåt til 149,-. Se mere hos IKEA.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tak, Anders. En meget hjælpsom beskrivelse!