torsdag den 13. november 2008

Opdatering til Tomtom 930

For et par dage siden kom der en opdatering til min Tomtom GO 930 GPS enhed. Denne opdatering er kommet til nogle forskellige produkter, da en af mine kollegaer med en GO 730 også fik en opdatering.

Jeg har desværre ikke kunne finde en liste med ting som er blevet ændret, men her er hvad jeg har observeret indtil nu:
  • Efter at have lavet den første Map Share opdatering, blev jeg spurgt om jeg kørte bil, bus eller lastbil.
  • Fjernstyringen fra Tomtom Home er en smule anderledes - måske lidt nærmere en realistisk gengivelse af hvordan det er at have enheden i hånden.
  • Når man fjernstyre og skal indtaste tal, har man ikke keyboard på skærmen, som man kan trykke på.
  • Indstillinger for hvilke type Map Share opdateringer man tillader (Fra Tomtom, dig selv, 3. part osv.)
Ud over selve opdateringen til Tomtom enheden var der også en opdatering til noget med Bluetooth indstillingerne, hvilket jeg kan mærke ved at enheden oftere vil tale med min telefon.

Opdateret 19. november:
Efter at have brugt GPS enheden i et stykke tid, kan jeg konstatere at der er nogle fejl i forbindelse med fjernstyringen. Især muligheden for at skrive ting er blevet stærkt reduceret, da man ikke længere får et keyboard frem på skærmen, men man er i stedet nød til at indtaste via ens fysiske tastatur på computeren. Dette er også fint nok, hvis ikke at man mistede muligheden for at skrive store bogstaver, æ, ø, å og andre specialetegn. Jeg fatter ikke at en så stor fejl har fået lov til at komme frem. De fleste ændringer jeg laver i Map Share og vedligeholdelse af favoritter (ændring af navne osv.).

Ingen kommentarer: