torsdag den 13. november 2008

Tomtom kortopdateringer for et år

Via Tomtom Home fik jeg for 2 uger siden en besked om at man kunne få opdateringer til kortet over de næste 12 måneder. Det vil give mig 4 opdateringer da Tomtom udsender kortopdateringer hvert kvartal. Der er dog en lille krølle på denne service, nemlig at man allerede skal have det nyeste kort installeret, hvilket man dog også kan få til en fordelagtig pris i forhold til hvad et kort koster normalt.

Dvs. man køber 4 opdateringer samt en start opdatering, hvilket jeg i danske kroner gav ca. 640,- kr. for. Det er da noget man kan mærke i budgettet, men alligevel billigt synes jeg, for et frisk kort hver 3. måned.

Jeg føler mig dog en smule snydt, for blot 2 uger efter at jeg havde købt denne pakke og fået downloadet det første kort til at komme op til seneste version, kom den næste opdatering. Dvs. jeg betalte ca. 130,- for en kortopdatering, som holdt i 2 uger. Det er dog min egen fejl, kombineret med uheld at jeg købte opdateringen lige før udgivelsen af et nyt kort.

Efter første opdatering røg antallet af Map Share opdateringer fra ca. 230.000 til ca. 119.000 og efter anden opdating kom antallet ned på ca. 57.000.

Ingen kommentarer: