lørdag den 25. september 2010

GOG - Good Old Games

For en uge siden, fik jeg via en masse nyhedsmedier, at vide, at siden gog.com, var blevet lukket. Folk udtrykte deres skuffelse og jeg anede ikke hvad de talte om. En søgning på nettet fik mig dog hurtigt ind på Wikipedia, hvor jeg kunne læse om hjemmesiden. Hjemmesiden hedder Good Old Games og var et sted hvor gamle spil blev forhandlet uden DRM og til billige penge. Og hurtigt fandt jeg også ud af, at de havde spillet Freespace 2! Nooooooo! Det var min første tanke. Freespace 2 er et gammelt 3D rumskibs simulator og jeg havde spillet demoen af det, den gang jeg først så det. Men så havde det forsvundet for mig.... og nu var jeg gået glip af chancen for, at få en kopi af spillet.

Heldigvis blev det til en kort lukning. For allerede 3 dage bev der rapporteret at siden var kommet op igen! Jeg strøg derfor ind og oprettede en konto, købte og downloadede Freespace 2. Freespace 2 har en del fans og dette er ikke blevet mindre af, at kildekoden til spillet blev frigivet. Dette har medført opdatinger til spillet og udvidelse af nye spil, baseret på Freespace. Derfor glæder jeg mig meget til, at få installeret spillet og lagt nogle af de nye opdateringer oven i. Det skal siges, at kildekoden kun gælder selve program-filerne i spillet og ikke alt grafikken. Derfor behøver man en kopi af spillet, for at kunne bruge opensource koden.

Derfor kan jeg kun anbefale folk, at besøge GOG.COM og se, om der ikke er nogle klassiske spil, som man godt vil eje.

Ingen kommentarer: