torsdag den 16. oktober 2008

Microsoft Word Viewer

I forbindelse med mit arbejde, skulle jeg bruge Word Viewer til et kundesystem. I den forbindelse søgte jeg på Google efter "Word Viwer" og fik et resusltat som pegede hen på Word Viwer 2003. Denne skulle dog bruges til at åbne et Word 2007 dokument (docx), så jeg gentog søgningen, men myed "2007" tilføjet. Dette fik frembragt link til Word Viwer, som er næste version af Word Viwer serien, da der højt og tydeligt på første linie står:
This download is a replacement for Word Viewer 2003 and all previous Word Viewer versions
Fint tænkte jeg. Men efter at have læst videre på siden kunne jeg se at man skulle installere en pakke for at understøtte de nye Office filformater:
The Word Viewer, together with the Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats, allows you open Word documents saved in the following formats
Ret irriterende synes jeg - hvorfor ikke bare bygge Word 2007 funktinaliteten ind fra starten af? Programmet læser jo fint Word 2003 filformatet.

Ingen kommentarer: