lørdag den 11. oktober 2008

N95 firmware opdatering


Der er kommet ny firmware til Nokia N95. Dette er dog noget tid siden det er sket, men jeg har ikke været så fokuseret på nyheder til min N95.

Liste over ændringer ser sådan ud:
  • Opstartstiden er gået ned til 15-16 sekunder
  • På forsiden er der kommet et “share online” punkt, under WLAN punktet
  • Der er tilføjet et 5. tema - et mørkt et.
  • Indbygget automatisk rotation af skærmen
  • Ændring af standard ikoner: Nogle ændret, andre gjort mindre
  • Nogle forbedringer til kameraet, farverne bliver mere nøjagtige
  • Youtube virker fint, hvilket betyder opdatering til flashlite 3
  • Nokia Maps 2.0.
(Kilde S60 Inside)

Mine første indtryk
  • Opstartstiden er blevet forbedret.
  • Share Online ser interessesandt ud, hvis man benytter sig af Ovi (Nokias billededelingstjeneste), Flicker eller Vox. Har endnu ikke kigget nærmere på disse endnu.
  • Det 5. tema er jeg ikke helt sikker på - men jeg har i hvert fald et mørkt tema. :)
  • Rotation af skærmen kan sættes fra Menu -> Tools -> Settings -> General -> Personalisation -> Display -> Rotate Screen. Der er dog et 1-2 sekunder forsinkelse på den automatiske rotation, hvilket er godt for at forhindre den i at rotere ved et uheld, men irriterende at vente på når det er med vilje.
  • Forbedringerne ved kameraet har jeg ikke testet i detaljer, men jeg synes at billeder taget med blitz er blivet mindre blå end de før har været.
  • Youtube har jeg ikke testet
  • Nokia Maps 2.0 har man kunne downloade som standalone før, så det er heller ikke noget vildt nyt for mig.
Alt i alt en ok opdatering, dog uden at bringe noget helt nyt. Det er dog også ved at være en gammel telefon, så det er nok mere de nye modeller som får alle de seje ting.

Opdateret: En kollega gjorde mig opmærksom på at han kan se at hans N95 blinker med galleri og zoom/volume knapperne, når lyset i displayet slukkes. Dette sker kun én gang. Har ikke opdaget dette ved tidligere firmwareversioner.

(Billed lånt fra daen.dk)

Ingen kommentarer: