fredag den 19. november 2010

Hvilken tandtråd skal man vælge?

Som så mange andre ting, kan man ikke bare vælge noget tilfældigt tandtråd. De har nemlig forskellige egenskaber. Billedet er taget på mit badeværelse, hvor jeg har forsøgt mig med noget forskelligt:
  • Jordan - Easy slide
  • Jordan - Fresh & Clean
  • Johnson & Johnson - Dentotape
Mine erfaringer, hurtigt om de tre produkter:

Jordan - Easy slide
Som navet angiver, glider denne nemt imellem tænder og tandkød. Dette gør desværre også, at jeg ikke føler at jeg får noget ud af det. Easy slide virker også på fingrene, så jeg havde besvære, ved at bruge det, da det blev ved med at glide på mine fingre, da det blev vådt.

Jordan - Fresh & Clean
Har en grovere tekstur end Easy slide, men lider af samme problem på fingrene, som Easy slide - det glider rundt på fingrene, når det bliver vådt. Den grovere tekstur er vist fået ved, at man har lavet selve tråden af en masse mindre tråde. Disse knækkede da jeg brugte det og sætte sig gerne fast imellem mine tænder. Ret irriterende.

Johnson & Johnson - Dentotape
Har en endnu grovere overflade end Jordan - Fresh & Clean, hvilket passer mig helt fint. Jeg følte at det fik ordentligt fat og faktisk får hevet nogle flere madrester ud fra mellem tænderne og tandkødet. Det går ikke i stykker, som Fresh Clean og glider heller ikke på mine fingre. Mit tandkød blødte også en hel del mere (i starten) ved brug af Dentotape, end ved de andre produkter, hvilket for mig viser, at det er mere effektivt.

Konklusionen er, at Johnson & Johnson - Dentotape er en klar vinder af de tre. Den er dyrre end de to andre, men til gengæld brugte jeg meget mindre pr. gang end de andre, fordi jeg ikke behøvede at snurre det mange gange rundt om mine fingre, for at det ikke gled.

Ingen kommentarer: