torsdag den 18. november 2010

iPhone alarmen går til tiden...

Her til morgen, blev jeg som sædvanlig vækket, at min iPhone. Min morgenrutine opdagede ikke, at der var noget galt, før efter badet. Her opdagede jeg nemlig, at klokken kun var 5:36 - den burde være 6.36. Det viste sig nemlig, at min iPhone er begyndt at vække mig til den "rigtige" tid.

I et tidligere indlæg, skrev jeg, at iPhone alarmen ikke helt kunne finde ud af det med sommer/vintertid, hvilket gjorde at visse alarmer gik af en time senere. Det samme gjorde min morgenvækningsalarm. Apple sagde, at der ville komme en opdatering, så min midlertidige løsning på problemet var simpel: Sæt alarmen til at ringe en time tidligere. Dette virkede fint. Lige til i dag.

Af en aller anden grund, valgte min telefon nemlig at vække mig på det rigtige tidspunkt, som alarmen stod til. Mit bud er, at nu har alarmen endelig opfattet, at vi er gået over til vintertid og derfor blev min alarm fyret af klokken 5 (som den var sat til) og ikke 6, hvor jeg normalt skal op. Jeg har ikke installeret nogen opdateringer (den er ikke kommet ud endnu), så det er ikke det, som er grunden.

Nogle flere test i løbet af i dag skal til, for kan jeg stole på, at jeg bliver vækket til rette tid i morgen, hvis jeg sætter min alarm til klokken 6? Jeg glæder mig blot over, at være et A-menneske, så det ikke har den store indflydelse på mit morgenhumør. :-)

Ingen kommentarer: