søndag den 21. september 2008

Belkin trådløs router


Sidst jeg købte noget trådløst udstyr, faldt jeg ved et tilfælde over en Belkin F5D7230, som er en LAN router med G-trådløst netværk og fire Ethernet porte. Til 150,- i El Giganten.

Normalt ville jeg gå efter et mærke af en lidt "dyre" kalibre, men jeg manglede trådløst netværk (det gamle accespoint var gået dødt) og det var hvad de havde, som ikke kostede særlig meget. Men efter at have sat det til og set det køre i et par måneder kun med et enkelt genstart påkrævet, er jeg blevet mere omvendt til nogle af de mere billige produkter.

Opsætningen af routeren var nemt og til min store glæde var det muligt at skifte den over til at være kun at være et accespoint, da jeg allerede havde min internetudbyders router. Jeg har ikke lavet nogen hastighedtests af den, da den skal dele en 6 Mbit internetforbindelse ud til to laptops og en Xbox - altså ikke noget vildt krævende. Laver man en søgning på nettet er der dog folk som har problemer med den, men også mange som oplever at den virker fint.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

jhg