torsdag den 18. september 2008

Syg...


Puha .. så blev man syg, selv om man har reklameret med over for kæresten, at jeg ellers aldrig bliver syg. Det er en forkølelse som har ramt mig og snottet min næse til med medfølgende underlig følelse i resten af hovedet.

Var derfor ude i dag og købe mig en næsespray for at få det til at holde op. Efter som at det var første gang jeg har købt sådan en, bad jeg apotekeren om at vælge hvad det skulle være og derfor blev det en Otrivin - uden pebermynte smag. 46,- .. og så var det bare at tage hjem og prøve den af.

Som navnet angiver, skal man spraye sig i næsen med apparatet, hvilket jeg ikke fandt særlig ubehaglig. Man skal ellers snuse luften ind imens man trykker, men det er en ultrafin støvsky der bliver sendt af sted, hvilket gør det helt uden gener at bruge det. Idén er så at blodkarene i næsen trækker sig sammen og derved producere man mindre snot (kort fortalt). Skal bruges 3 gange dagligt i max 10 dage, da effekten kan blive modsat, hvis man man fortsætter.

Første omgang med spraykanonen havde ikke nogen større effekt - faktisk syntes jeg at det slet ikke hjalp. Anden gang jeg brugte den, var der større held og der produceres næsten ikke mere snot og der er massere af hul igennem næsen.

Ingen kommentarer: